fredag 29. april 2011

Grilling på "orntlig"!

Da har helgeroen senket seg. Og ENDELIG kan man si, for i dag har det vært liv hos familien Emma! Ble en jobbedag på meg. Har fri på fredager, men var vikar på min egen klasse. Vel hjemme ramlet det inn med nabobarn, og det er jo koselig det. Men når man er omtrent den enste i gata med trampoline kan det jammen bli mye mas og støy! Vi har strenge regler på bruken av trampolinen. Mathea falt ut i fjor sommer og brakk armen, så nå er det ingen kjære mor for barn som vil ha det gøy... He he. Men for all del. Barna har storkost seg, og det er det viktigste. (Usikker på om naboene er så glad i oss lenger.)

Mistet nesten piffen til grillings i alt oppstyret, men jeg tok piffen tilbake og satte i gang. Og her i gården er det ikke aktuelt med "juksegrill". Ekte kullgrill er best! (Er klar over at maaaaange er uenige med meg nå...)


Jeg tror jeg går for lyseblått ute i sommer. Men er ikke heeeeelt sikker enda. Litt lyseblått ble det iallefall da jeg dekket bordet ute i dag.


Synes Rema er veldig gode på grillmat, og dag falt valget på svinefilet med masse pepper. Kjempegode. favoritttilbehør er oppblåste potetbåter med hvitløk og urtekrydder, og grønnsaker grillet i aluminiumsfolie. Mmmmm...



I morgen blir det full jobbing for å få ferdig butikken i kjelleren. Er hovedsakelig inngangspartiet som gjenstår, samt litt knask inne. Nærmer seg at jeg kan åpne nå!

Ha en herlig helg i sommerværet!

Se link til giveaway fra nettbutikken min til høyre på bloggen!

Klem fra Fru Emma

2 kommentarer:

Piulfen sa...

Koselig utebilder :) Lyseblått er fint om sommeren.

Torill sa...

Ja det er virkelig grillevær for tiden. Så deilig når maten kan nytes ute:)
Koselige og vårlige utebilder her hos deg, eg og er svak for lyseblått om dagen;)

God ny veke til deg:)
Klem