mandag 11. juli 2011

Lekehytte del 2

Da har jeg endelig fått tatt litt bilder inne i lekehytta slik den ser ut nå. Det er fortsatt litt detaljer som mangler, så her vil det nok komme oppdateringer etter hvert.

Lyst å bli med inn?




Veggene inne i hytta er malt i gustaviansk blå. Elsker den fargen! Ellers er det hvit base på det hvite, og en lys grå farge på gulvet.

Kjøkkenet har vi bygget rundt en Brio komfyr. Vi har brukt rupanel og lagde en kasse. Deretter sagde vi(vel, mannen) hull til dør og til komfyren. En annen versjon kan du se på Matheas rom her.


Over kjøkkenet har vi laget en hylle, også med rupanel, vanlige hylleknekter (jeg er veldig glad i denne varianten), og hengt en grein på den. Her kan barna henge kjøkkenredskaper på S-kroker.



Til bord har vi brukt en stubbe. Planen er å få satt hjul på den. Mulig vi skal jakte på en litt større stubbe først.



Vi har lagt en benk av rupanel og satt trekasser med hjul under. Her kan barna ha masse leker!




Koselig kurv med lekemat plassert på en melkekrakk ved siden av kjøkkenet.


Dymoen blir fortsatt flittig brukt hos meg, og lekehytta slipper heller ikke unna.


Og tavler kan jeg heller ikke unngå... 

Flere bilder og detaljer kommer etterhvert. Har også tatt noen bilder utvendig, så følg med*smiler*

Ha en strålende mandagskveld!

Klem fra Fru Emma

5 kommentarer:

Ønskedrømmen sa...

Et nydelig lekehus, du er virkelig kreativ!
Jeg 'liker' deg på fb, men var ikke klar over at du hadde blogg også. Legger meg til her også, og gleder meg til å følge deg videre. :)

Fortsatt god sommer.

Aileen :)

KnertenogKaroline sa...

Oi, for en nydelig lekestue! Så masse søte detaljer og farger!

Ha en fin kveld! Klem fra Lena

Stine sa...

Gurimalla så fin den ble!Jeg tror du må komme hjem til meg, ta gjerne hele butikken din med, og din mann! :D Elsker stilen din, og måten du får det til på :D:D Du/dere er utrolig flinke!
Klem fra Stine! :D

Fru Emma sa...

Tusen takk for kjempehyggelige kommentarer! Det varmer:-)

Svenngården sa...

Så utrolig fint!! Tusen takk for du sa i fra, for jeg trengte litt inspirasjon til hvordan jeg skal ha kjøkkenet i hytta :)

Flinkiser!
-Amalie