lørdag 5. februar 2011

Månedens utfordring!

Denne månedens utfordring hos Nib er oppbevaring. Jeg hiver meg på med et lite utvalg av vår oppbevaring.

Kurver:
Min mann mener jeg er kurvgal, for jeg kjøper stadig nye kurver. Den ene bruker jeg til å ha pent gavepapir i. Hvorfor ikke vise fram alt det fine papiret? I bokhylleskapene ved siden av har jeg esker og kurver med ting jeg trenger til å pakke inn gaver; bånd, merkelapper, tape, saks, penner o.l. Veldig praktisk!

                                         




Her har jeg pakket skoesker inn i samme papir som er i kurven.
 Vaskerom:
Vaskerommet er ikke det ryddigste og lekreste rommet i huset, og jeg hadde vel aldri forestilt meg at jeg skulle vise fram skittentøyskorgene! Men her er de! Jeg er kjempefornøyd med de store kassene fra Ikea. En for hver kategori med klær. Min mann synes det er litt vanskelig å holde tunga beint i munnen når han skal kaste skittentøyet sitt, og en stund hadde jeg merkelapper på dem, uten at det hjalp noe særlig... Men nå, etter noen år, begynner det å gå seg til.



Over skittentøyskorgene, hengende fra taket, har vi tørkestativ. Veldig praktisk å ha det fremme hele tiden, og vi sparer gulvplass. Egentlig skal det heises opp og ned, men jeg har funnet en posisjon jeg når opp til, og som ikke kommer for nær skittentøyet.

 Da vi skulle innrede vaskerommet lurte vi på å ha åpne hyller over benken. Jeg så for meg pene flasker med skyllemiddel og lekre kasser til vaskepulver. Men jeg kjenner meg selv såpass at jeg nok ikke helt hadde klart å følge opp det... Så nå er jeg kjempefornøyd med å kunne plassere alle vaskemidlene inni skaper:-)


På enden av overskapene er det åpne hyller. Her har jeg kasser til syting, ensomme sokker, sprayflasker o.l.

 Ha en strålende lørdagskveld!
                                                  
Klem fra Fru Emma

Ingen kommentarer: