lørdag 2. april 2011

Nib utfordring: DIY!

Da er det en ny måned, og det betyr ny utfordring hos Nib. Jeg slenger meg på. Denne gangen blir vi bloggere oppfordret til å vise våre DIY- prosjekter. Jeg har mange på gang, men også noen ferdige. Jeg må velge noe, og denne gang viser jeg noen av prosjektene på jenterommet.

Rommet til Mathea har skråtak på begge sider, og det er en utfordring å innrede. Løsningen har blitt å lage litt forskjellig selv. Det første prosjektet var å lage seng. Da vi lagde den ville vi ha en seng som var preget av nostalgi, men det var også viktig at den skulle være praktisk. Langs sengen inntil veggen fikk hun en hylle til å ha bøker, cd-spiller og lignende. Under to skuffer til leker. Vi bygde senga av rupanel. Siden det er skuffer på sengen valgte vi å lage et vegghengt nattbord. Det inneholder cd’er og lydbøker. Både vi og Mathea er veldig fornøyde!



Neste steg på rommet hennes var kjøkken. Jeg syntes det var vanskelig å finne et kjøkken som passet stilen på rommet hennes. Løsningen ble å bygge inn en hvit Brio komfyr. Vi brukte hvit hobbyplate og sagde hull til platetoppen og til vask. Jeg sydde forheng i herlig Thilda stoff. Vi brukte en stålbolle som vask.


Kjøkkenet ble plassert under skråtaket og det var vanskelig å finne en passende hylle til å henge over kjøkkenet. Løsningen ble å lage en selv.  



Håper dette kan være til inspirasjon!

Klem fra Fru Emma

20 kommentarer:

Miriam sa...

SÅ kjekt jenterom! :) Flinke!

Vil ønske deg ei riktig god helg!
Klem fra Miriam

PS! Det ligger ein award og venter på deg inne hos meg!

Rosa Muffins sa...

Hei! Så kjekt at du vil følge bloggen min:) Og så bra at du gjør det, for det ga meg jo sjansen til å oppdage bloggen din også. Kjempefint kjøkken du har laget til barna, kreativt :) Gleder meg til å lese mer her hos deg. Ønsker deg en kjempefin lørdag:) Hilsen fru Muffins

Unknown sa...

Så nydelig barnerom, helt perfekt for små prinsesser.
Ha en fin helg:)

Fjasevas Huset sa...

Gurimalla!!! Så fint kjøkken til ei prinsesse da!!! Jeg ble skikkelig inspirert:)
Herlig:))))

Takk for at du vil følge meg!
Klem

H sa...

Hei hei og takk for besøket! Jeg trenger slike besøk siden jeg er så dårlig til å besøk andres blogger. Må jobbe med saken men den tiden... Men nå viste du meg veien til deg og du har jo et veldig hyggelig hjem! Kommer på flere besøk! :)

Ønsker deg og dine en god helg!

Hege

Fossestua sa...

Heisan :)
Ny blogg for meg dette, og her var det koselig :)
Så fint et pikerom! Ikke enkelt å møbelere en rom med skråtak, men her har dere jo virkelig fått utnyttet plassen! Kjempekoselig med det fine kjøkkenet :)
Ønsker deg lykke til i NIBs utfordring for april :9
Klem fra Lise

Liftup sa...

Så flott barnerom, med mange geniale løsninger. Synes dere er kjæmpe flink som bygger og lager ting selv. Vil gjerne følge deg videre, jeg legger meg til som følger jeg. Besøk meg gjerne på bloggen min :)

Anonym sa...

Så nydelig barnerom, og så flotte løsninger. Har bladd meg litt videre i bloggen din og liker det jeg ser:)Legger meg til som følger:)
Ønsker deg en flott lørdag videre:)

Fru Emma sa...

Tusen takk for hyggelige kommentarer! Setter kjempestor pris på det. Og velkommen til nye følgere! Stas:-) Skal kose meg med deres blogger i kveld:-)

Torill sa...

Virkelig inspirasjon!!! Senga var berre kjempefin og så lurt. Og kjøkkenet like fint.
Det er godt å ha ein handymann i hus når ein er sånn passe interessert i ineteriør;) (veit ikkje ka eg skulle gjort uten...)

Ønsker deg masse lykke til!

Klem fra Torill♥

MissMette sa...

Hei Emma
Så koselig blogg, og nydelig barnerom :) og kreativt og inspirerende, gøy å se :) La meg til som følger her, og så ønsker jeg deg en flott søndag, klem fra Mette

Ta gjerne en titt innom meg også, og så har jeg en GIVEAWAY hos meg... hvis du vil være med :))

Drømmehuset mitt sa...

Hei

Så flott jenterom, og så fin den sengen du har laget var. er imponert:)

Så hyggelig at du fant meg, og takk for hyggelig kommentar. Legger meg til som følger og gleder meg til å se nettbutikken også:)

Klem

Camilla sa...

Så flott blogg du har:)
Legger meg som følger her hos deg.
Vedig koselig at du vil følge meg også:)

Klem Milla

Anonym sa...

Så kjekt du vil følge meg :) Legger meg til som følger hos deg og :)

Og det herlige barnerommet!! Vi har planer om å lage komfyr/vask til jentene våres(har 3 stk jenter), og dette var jo kjempelurt :)
Nydelig prinsesserom!!

Klem

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Så nydelige bilder :) Det kjøkkenet var herlig :)
Lykke til!
Klem Anette

Fru Emma sa...

Så koselig med så mange hyggelig kommentarer! Dere er skjønne:-)
Velkommen til nye følgere!

Klemmer

"En Vintage Drøm" sa...

Hei hei... da vil jeg bli nr 51 hos deg.. hehe :DD.. Helt enig med de over, her var det masse fint å vile øynene på!!

klem fra Gunn

Ragnhild - Kunsten å elske sa...

SÅ flott jenterom!
Vi har samme Briokjøkken, og her fikk jeg jammen god inspirasjon. Har nemlig savnet en vask. =)

Fru Schenk sa...

Nydelig barnerom. Heldig er eieren :o)
Ønsker deg en fin onsdag!
Hilsen Ingebjørg

Rita sa...

Tusen takk for god inspirasjon til lekekjøkken! Jeg googlet brio lekekjøkken og havnet hos deg :)